Heriotz zigorrari buruzko blog honetan gai honi buruzko informazio ugari emango dut beti ere nire ikuspegia ematen dutan bitartean.





Askatasunaren ideiagatik fusilatuak izan zirenen omenez.

Sarrera hau Espainiako Guda zibilean eta gudarostean fusilatuak izan ziren gizon-emakume guztiei eskainita dago. Izan ere  Faxisten eskuetatik 100.000 eta 200.000 pertsona  fusilatuak izan zirela estimatzen da.
Espainiako Gerra Zibila 1936 eta 1939 urteen artean jazotako gerra da. Militar batzuen aldetik Errepublikaren aurkako Estatu kolpe batez eman zitzaion hasiera.

Hemen, Guda zibilari buruzko Slideshare bat uzten dut. Honetan berri bat aurkezten da, Espainiako guda zibila bizi izan zuen andre baten eskutik kontatua.


      
 


"Madre, hermanos, con todo el cariño y entusiasmo os pido que no me lloréis nadie. Salgo sin llorar. Cuidar a mi madre. Me matan inocente, pero muero como debe morir una inocente.
Madre, madrecita, me voy a reunir con mi hermana y papá al otro mundo, pero ten presente que muero por persona honrada.
Adiós, madre querida, adiós para siempre.
Tu hija, que ya jamás te podrá besar ni abrazar.
Julia Conesa
Besos para todos, que ni tú ni mis compañeros lloréis.
QUE MI NOMBRE NO SE BORRE EN LA HISTORIA."



            Hau izan zen 19 urteko Julia Conesa gaztea fusilatua izan baino lehen bere amari idatzi zion ezkutitza.  Gazte hau "las 13 rosas" izenez ezagutzen den neskato multzoko bat da.  Nozki, ez bera ez kausa bardinak bultzatua hil zituzten beste 100.00-200.00 pertsonak, ASKATASUNA  dela eta, HAIEN IZENAK EZ DIRA HISTORIATIK BORRATUKO!!

 

No hay comentarios: